nedeľa 17. septembra 2017

Ertl vs. Greenlight - Corvette C4


  Chevrolet Corvette štvrtej generácie nie je veľmi častým objektom výrobcov kovových modelov. Mal som teda trochu problém zohnať nejaký kúsok do svojej zbierky, Aa je zatiaľ nad moje možnosti, Maistu, Bburagu a im podobným sa zatiaľ vyhýbam. Nedávno sa mi podarilo zohnať po jednom kúsku od Ertlu a Greenlightu, takže sa pozrime, ktorý z nich je lepší.

 The fourth generation of Chevrolet Corvette is not a very common object of diecast metal model manufacturers. So I had a bit of a problem getting a piece into my collection, Aa is still beyond my options, and I try to avoid Maistos, Bburagos and the like. Recently I managed to get one piece each from Ertl and Greenlight, so let's see which one is better.



Ertl je kupé, či skôr targa verzia s odnímateľným strešným dielom, ktorý však u môjho exemplára chýba, ročník asi 1986, Greenlight je kabrio, 1986 Indy 500 Pace Car, obidva sú žltej farby.

Ertl is a coupe, or rather a targa version with a removable part of the roof, which is missing in my case, about 1986, Greenlight is a convertible, 1986 Indy 500 Pace Car, both are yellow.


Obidva modely sú v krabiciach, GL ''levituje'' v priehľadnom plastovom uchytení, pri vybaľovaní netreba skrutkovač, Ertl je klasicky priskrutkovaný na podstavci, krabica je vo farbách Red Line oil. Je na nej napísané, že je to 1996 Corvette, model má ale na podvozku ročník 1986...okrem toho je tam ešte poradové číslo limitovanej edície, v tomto prípade No. 1455 z 5000 kusov. GL má na podvozku tiež  poradové číslo -1767-, ale už sa tam nepíše z koľkých kusov.

Both models are in boxes, GL '' levitates '' in a transparent plastic, no screwdriver needed when unboxing, Ertl is classically screwed to the base, the box is in Red Line oil livery. It is written on the box that it is 1996 Corvette, but on the model chassis is year 1986 ... besides this there is a serial number of limited edition, in this case No. 1455 out of 5000 pieces. GL also has the serial number -1767- on the chassis, but it does not  have a total number of pieces.




 Celkový tvar je v oboch prípadoch dosť verne zachytený, Ertl je v niektorých miestach o poznanie štíhlejší - predné blatníky sú menej vypuklé ako u GL, zadný nárazník je užší resp. tenší. Iný je tvar spätných zrkadiel, rozdielna je farba smeroviek a pozičných svetiel - GL ich má všetky oranžové a zadné oranžovočervené, Ertl má biele smerovky a oranžovobiele pozičné svetlá. Líšia sa nápisy na predných blatníkoch - Ertl má Crossfire Injection, GL zase Tuned Port Injection. GL má výfuky rovno, Ertl ich má zahnuté smerom dole.
 Farba u GL je sýtejšia v odtieni a aj jej vrstva sa zdá byť silnejšia. Lícovanie je v oboch prípadoch v poriadku, otvárajú sa dvere a predná kapota, u Ertla aj zadné sklo, na ktorom je dosť hrubá mriežka, znázorňujúca vyhrievanie. Ertl má dog-leg pánty na dverách, GL má realistickejšie závesy, ale dvere sa otvárajú v dosť malom uhle. Podobne je to aj s prednou kapotou - u GL sa otvára len asi v 45-stupňovom uhle, u Ertla asi v 90-stupňovom.
 Kolesá sú podobné, líšia sa povrchovou úpravou - GL má hliníkový look, Ertl lesklé chrómované s čiernymi detailmi.

 The overall shape is quite good captured in both cases, the Ertl is somewhat slimmer in some places - the front fenders are less convex than the GL, the rear bumper is narrower or thinner. The shape of the rear-view mirrors is different, also the color of the direction indicators and the position lights - GL has all orange and rear orange-red, Ertl has white indicators and orange-white position lights. There are different inscriptions on the front fenders - Ertl - Crossfire Injection, GL - Tuned Port Injection. GL has straight exhaust tips, Ertl's are turned down.
 The GL's paint is richer in the shade and its layer seems stronger. The fitting is in both cases in order, the door and the front bonnet can be opened, on Ertl also the rear window, which has a coarse grid depicting the heating. Ertl has dog-leg hinges on the door, GL has more realistic hinges, but the door opens at a fairly small angle. Similarly it is with a front hood - GL can only be opened at about 45 degrees, on Ertl at about 90 degrees.
 The wheels are similar, but different in finish - GL has an aluminum look, Ertl glossy chrome with black details.



 Interiéry oboch modelov sú čierne, líšia sa niektorými detailami, GL pôsobí lepším dojmom, má aj koberec na podlahe a v priestore za sedadlami, samotné sedadlá z mäkkšieho materiálu a aj bezpečnostné pásy, ktoré u Ertla niesú, tam je všetko z tvrdého plastu. 
 Ertl má po vyklopení zadného skla prístupný batožinový priestor za prednými sedadlami, u GL sa vzadu neotvára nič.

 The interiors of both models are black, they differ with some details, GL looks better, it has a carpet on the floor and in the space behind the seats, the seats are of softer material and there are safety belts that Ertl doesn't have, here all is made of hard plastic.
 Ertl has a luggage space behind the front seats accesible when the rear window is tilted, the GL has no openings in the back.


 Pod prednými kapotami je uložený klasický V8, opäť o poznanie lepšie vyzerá u GL, škoda, že sa tam kapota nedá viac otvoriť. Obidva modely majú z vnútornej strany kapoty ukryté predné svetlomety, ktoré sa ale nedajú vyklopiť...škoda.

 Underneath the front hoods are a classic V8s, again with a better look in the GL, a shame that the bonnet can not be opened more. Both models have front lights hidden on the inside of the bonnet, but they can not be tilted ... a shame.


Podvozky sa líšia minimálne, Ertl ho má čierny so strieborným výfukom a pár ďalšími vecami, u GL je tmavošedej farby, má tiež strieborný výfukový systém a čierne komponenty zavesenia kolies a motora s prevodovkou. Ani jeden z modelov namá funkčné odpruženie.

 The chassis are not very different, the Ertl has it black with a silver exhaust and a few other things, the GLs is dark gray, it also has a silver exhaust system, black components of suspension and engine with gearbox. Neither model has a functional suspension.

 Mojím víťazom je Greenlight verzia - oproti Ertlu je prepracovanejšia, s väčším citom pre detail a za podobné peniaze je to lepšia voľba - ešte keby bola aj vo verzii kupé...

 My winner is the Greenlight version - it is more sophisticated, with greater sense for detail and for similar money it's a better choice - I wish there was a coupe version too....

pondelok 6. marca 2017

SunStar 1:18 Ford Escort Mk3

Začiatkom osemdesiatych rokov sa predstavil Ford Escort tretej generácie, poprvý raz s predným pohonom. SunStar vyrába v mierke 1:18 trojdverovú verziu a kabriolet.



Model je zabalený v typickej krabici s oknom  z plastovej fólie, patrí do skupiny ,European Collectibles' , a je priskrutkovaný na podstavci.





Model vyzerá celkom dobre, diely sú slušne zlícované, farba je bez nedostatkov, detaily sú pekne vypracované, svetlá, stierače aj ďalšie detaily ako emblémy a nápisy verne zobrazené. Dvere sa otvárajú na realistických pántoch a sú presklené. Hatchback má sklenené strešné okno, kabrio typický ochranný oblúk, verzia XR3 má navyše na prednom nárazníku prídavné okrúhle svetlá, predný a zadný spojler a lapače nečistôt za všetkými kolesami. Kolesá sú tiež odlišné.


Pod prednou kapotou je veľmi dobre vypracovaný motor s mnohými detailami a bohatým príslušenstvom, každá verzia ho má trochu odlišný.


V batožinovom priestore je uložená rezerva, hatchback má aj výklopné plató.


Interiér je takisto rozdielny podľa verzie, sú rôzne farebné kombinácie, niektoré verzie majú iné sedadlá a volant, existuje aj RHD verzia - s volantom vpravo, na podlahe je koberec, u HB je sklopné zadné operadlo. Vypracovanie a detaily sú veľmi slušné, nedostakom je fakt, že pedále sú príliš vľavo a tiež to, že chýbajú bezpečnostné pásy keď už tam sú ich zámky medzi prednými sedadlami.

Podvozok z čierneho plastu je dostatočne detailný, výfuk je matne strieborný a lesklou koncovkou, model má funkčné odpruženie.



Toto je jeden z lepších modelov z ponuky SunStaru, množstvom detailov motora alebo podvozku sa vyrovná alebo aj predčí aj lepšie značky, ako Aa či Kyosho, celkovou kvalitou predsa len zaostáva, cena býva celkom rozumná. Výhodou je aj veľké množstvo verzií, farieb,občas vychádzajú reedície, takže výber je bohatý. Treba si však dať pozor, niekedy sa vyskytujú trochu odfláknuté kusy s kvalitatívnymi nedostatkami.


pondelok 20. februára 2017

Ertl 1:18 Ford F-150

Americký výrobca modelov Ertl vyrábal hlavne American Muscle, čiže modely amerických áut z prelomu 60-tych a 70-tych rokov, ale koncom 90-tych sa pustil aj do aktuálneho Pick-upu Ford F-150. Veď aj ten zvykne mať pod kapotou svalnatý 8-valec no a je to hádam už po stáročia najpredávanejšie ,,osobné'' auto v USA. Takže aj mne sa nejaký dostal do rúk...

Je to Ford F-150 XLT model 1997 v krátkej verzii Single Cab. Model je balený v typickej papierovej krabici s plastovým oknom a je priskrutkovaný na podstavci .




Farba je tmavomodrá metalíza so striebrošedým pruhom v úrovni nárazníkov, jej kvalita je taká priemerná. Takisto lícovanie dverí je dosť ležérne, ale dá sa to zniesť. Dvere nie sú zasklené, majú takzvané dog-leg pánty. Nárazníky, predná maska a spätné zrkadlá sú pochrómované, predné svetlá so smerovkami sú z matného plastu, nie veľmi realistické, zadné sú o čosi lepšie. Nápisy a štítky sú tvorené nálepkami, je tam aj ŠPZ štátu Georgia.
Kolesá sú lesklo chrómované, pneu bez popisu, brzdy nevidno.

V motorovom priestore je priemerne spracovaný V8 4,6 s nejakým tým príslušenstvom.

Kufor, lepšie povedané ložná plocha je tvorená čiernym plastom a vyzerá celkom dobre, zadné čelo je sklopné.

Interiér je kompletne plastový, jednofarebný vo farbe bielej kávy, jedine volant a madlá vo dverách sú čierne, budíky a stredový panel sú tvorené nálepkami. Koberce alebo bezpečnostné pásy sa nekonajú, nevidno ani rýchlostnú páku. Tu by to chcelo oživiť detailingom.

Podvozok je dosť detailný, celkom pekne vidno rámovú konštrukciu, nádrž, listové perá vzadu aj ďalšie veci. Výfuk ústi pred pravým zadným kolesom.

Tento model je taký priemerný, kvalita spracovania je priemerná, detaily sú priemerné, podvozok je nadpriemerný, interiér podpriemerný.


streda 25. januára 2017

Segem 1:18 Citroen Xantia

Dostal sa  mi do rúk vcelku zriedkavý model Citroenu Xantia od výrobcu Segem - Paris France, tak sa aspoň píše na podvozku, hneď za tým je (samozrejme) nápis Made in China :)  K modelu nebola krabica, takže viac informácií o výrobcovi nemám. Model zrejme pochádza z prvej polovice 90-tych rokov.

Farba je nejaká šedozlatá metalíza, nevidno na nej závažnejšie nedostatky.

Model má otvárateľné predné dvere a kapotu, zadné bočné dvere vyzerajú, akoby boli tiež otvárateľné, nie sú totiž súčasťou odliatku karosérie, ale boli k nej pripevnené dodatočne, otvoriť sa ale nedajú. Medzery medzi jednotlivými dielmi sú rovnomerné, nárazníky a bočné lišty sú čierne so striebornou linkou, stierače sú tiež čierne, na mojom  exemplári polovica zadného chýba.

Predné svetlá sú plastové, ale bez hĺbky, takže pôsobia dosť nerealisticky, podobne aj hmlovkypod nárazníkom, zadné svetlá výzerajú lepšie.

Dvere majú sklá, len vo vodičových dverách je sklo spustené asi do polovice, zadné sklo má vyhrievanie.

Kolesá vyzerajú dobre, pneumatiky majú aj popis, sú to Micheliny.

Pod prednou kapotou je veľmi slušne spracovaný motor s príslušenstvom, kapota má decentné pánty, ktoré nebijú do očí.

Interiér je šedý s čiernymi detailmi, sedadlá sú hnedé, vypracovanie je celkom detailné.

Podvozok je až nadpriemerne detailne spracovaný, z väčšej časti šedý, podmotorový rám, nádrž a zadná náprava sú čierne, motor s prevodovkou a výfukové potrubie matne strieborné. Je tam dokonca aj rezerva s krytom a pri zadnej náprave nechýbajú ani typické zelené gule hydropneumatického odpruženia, model ale nie je odpružený.
Celkovo je Xantia celkom pekný model, s prihliadnutím na dobu vzniku, mne sa teda veľmi páči, možno aj preto, že mám jednu v životnej veľkosti v garáži...

 Link na youtube video: https://youtu.be/3wRw5gu_fSI